torsdag, juli 08, 2010

Träningsdagbok

Oki så sedan jag börjat arbeta som lokförare ser min dag oftast ut så här:
Gå upp
Åka bil till jobbet
Sitta i tåget
Åka bil hem
Sitta framför dator
o en eller två ggr i veckan tränar jag.

Detta har resulterat i en viss viktökning, så nu för att få mer motivation o mer koll på vad jag gör o äter tänkte jag använda min nedlagda blogg som träningsdagbok. Jag kommer skriva vad jag stoppar i mig o hur mycket jag tränar inkl min vikt lite då o då + saker som motiverat eller varit motiga. Jag börjar med idag...

Motiverande: Provade bikinis idag o vill gärna se bättre ut i en när jag ska resa iväg på min 30-årsdag.

Motigt: Sov bara 3h jobbade sov en timme sen direkt till tandläkaren, väldigt låg energinivå. Det regnar.

Frukost: två skivor bröd m räkost o kalkonskivor.
Fika: En mugg kaffe o en bulle.
Frukost2:två skivor bröd m räkost o kalkonskivor.
Mat: Fläsknoisette m potatisklyfter o bearneisesås, litet bröd m smör o salladstallrik.
Mellanmål: Ca 20 godisbitar o ett glas vatten
Mat: Ärtsoppa o ett äpple.

Motion: 4 min med hopprep
(kom ihåg det som enkelt numera känns det mer som jag har lust att utbrista i sång " fläsket åker upp o ner duda duda")

Jag vägde mig idag på min våg o låg då på 85kg vilket är ca 15kg mer än idealvikt. Dock vägde jag 73kg när jag tränade kickboxning så några 70 lär det aldrig bli men det hade varit gött med kanske 75.

Mitt BMI: 28,7
Gränsen till obesity är BMI30 vilket jag får om jag skulle väga 89kg, under BMI25 är normalt för att få det måste jag väga 74kg.

Inga kommentarer: